РЕЖИМ ДНЯ ШКОЛЯРИКА
Війна перевернула наше життя догори дригом: змінила деякі звички, скоректувала щоденні дії, додала до нашого життя сигнали повітряних тривог, загрозу ракетних ударів, обстріли тощо.
Попри це все здоров’я дитини – є дуже важливим для батьків.
Одним із ключових компонентів, які впливають на здоров’я та самопочуття школяра є його розпорядок дня.
Орієнтовний РЕЖИМ ДНЯ для школяра (усі пункти за безпечних умов: відсутності повітряної тривоги, загрози ракетного удару та інших видів обстрілів):
7.00 – 7.10 | Підйом |
7.10 – 7.30 | Гігієнічні процедури, ранкова гімнастика (день варто розпочати з ранкової гімнастики, яка зміцнює нервову систему та покращує кровопостачання головного мозку). |
7.30 – 7.45 | Сніданок (необхідно дотримуватись режиму харчування, зміна інтервалів між їжею призводить до порушення апетиту в дитини). |
8.30 – 13.00 | Навчання (перед початком навчання корисно прогулятись, це підвищує розумову працездатність і забезпечує продуктивність засвоєння навчального матеріалу). |
13.00 – 13.30 | Прогулянка. |
13.30 – 14.00 | Обід |
14.00 – 15.00 | Сон для першокласників та дітей з ослабленим здоров’ям (1–1,5 год). |
14.00 – 15.45 | Рухливі ігри,розваги на вулиці. |
15.50 – 18.00 | Самостійні навчальні заняття (рекомендується починати із завдань середньої складності, потім переходити до складніших, а завершувати роботу виконанням найлегших завдань). |
18.00 – 19.00 | Вільний час, робота гуртків, заняття за інтересами. |
19.00 – 19.30 | Вечеря. |
19.30 – 20.00 | Допомога по дому. |
20.00 – 20.30 | Вечірня прогулянка. |
20.30 – 21.00 | Гігієнічні процедури, приготування до сну. |
21.00 – 21.30 | Нічний сон. |
Якщо ви мешкаєте у відносно більш безпечному регіоні та ваша дитина навчатиметься офлайн, то пам’ятайте про спеціальний алгоритм дій для вчителів у випадку проведення занять та увімкнення сигналів тривоги.
ЯКЩО ЗВУЧИТЬ СИГНАЛ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ, ІСНУЄ ЗАГРОЗА РАКЕТНОГО УДАРУ АБО АРТОБСТРІЛУ:
– Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу.
– Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
– Необхідно організувати пересування двома колонами у приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
– Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
– Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
– Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення повинні перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу. Після завершення перевірки ці особи повинні прямувати до найближчого укриття.
– Учні, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
– У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
– Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
– Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, аби вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами/групами.
– Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з особливими освітніми потребами вчителі попередньо повинні провести з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з особливими освітніми потребами.
ЯКЩО ВАША ДИТИНА НАВЧАТИМЕТЬСЯ В ОНЛАЙН-РЕЖИМІ.
Це не означає, що не слід дотримуватися усіх заходів безпеки під час сигналу повітряної тривоги/загрози ракетного удару/артобстрілу:
– Якщо в дитини почалась паніка, то заспокойте її.
– За можливості допоможіть дитині завершити конференцію та виключити комп’ютер.
– Дитині слід взяти із собою “рюкзачок безпеки” та перейти в безпечне місце, визначене правилами вашої сім’ї (захисна споруда цивільного захисту або правило 2 стін).
ЯКЩО ВАША ДИТИНА ВИЙШЛА НА ПРОГУЛЯНКУ.
Перед цим потрібно проінструктувати дитину аби вона:
– Не грала на вулиці під час повітряної тривоги.
– Йшла в укриття за дорослими, коли почує сигнал повітряної тривоги.
– Була уважною! Не чіпала незнайомі предмети на вулиці, нічого не брала в незнайомців та нікуди з ними не йшла.
Джерело: Центр громадського здоров’я, Київ