Skip to main content

РЕЖИМ ДНЯ ШКОЛЯРИКА

Війна перевернула наше життя догори дригом: змінила деякі звички, скоректувала щоденні дії, додала до нашого життя сигнали повітряних тривог, загрозу ракетних ударів, обстріли тощо.

Попри це все здоров’я дитини – є дуже важливим для батьків.

Одним із ключових компонентів, які впливають на здоров’я та самопочуття школяра є його розпорядок дня. 

Орієнтовний РЕЖИМ ДНЯ для школяра (усі пункти за безпечних умов: відсутності повітряної тривоги, загрози ракетного удару та інших видів обстрілів):

 

7.00 – 7.10 Підйом
7.10 – 7.30 Гігієнічні процедури, ранкова гімнастика (день варто розпочати з ранкової гімнастики, яка зміцнює нервову систему та покращує кровопостачання головного мозку).
7.30 – 7.45 Сніданок (необхідно дотримуватись режиму харчування, зміна інтервалів між їжею призводить до порушення апетиту в дитини).
8.30 – 13.00 Навчання (перед початком навчання корисно прогулятись, це підвищує розумову працездатність і забезпечує продуктивність засвоєння навчального матеріалу).
13.00 – 13.30 Прогулянка.
13.30 – 14.00 Обід
14.00 – 15.00 Сон для першокласників та дітей з ослабленим здоров’ям (1–1,5 год).
14.00 – 15.45 Рухливі ігри,розваги на вулиці.
15.50 – 18.00 Самостійні навчальні заняття (рекомендується починати із завдань середньої складності, потім переходити до складніших, а завершувати роботу виконанням найлегших завдань).
18.00 – 19.00  Вільний час, робота гуртків, заняття за інтересами.
19.00 – 19.30 Вечеря. 
19.30 – 20.00 Допомога по дому. 
20.00 – 20.30 Вечірня прогулянка.
20.30 – 21.00 Гігієнічні процедури, приготування до сну. 
21.00 – 21.30 Нічний сон. 

 

Якщо ви мешкаєте у відносно більш безпечному регіоні та ваша дитина навчатиметься офлайн, то пам’ятайте про спеціальний алгоритм дій для вчителів у випадку проведення занять та увімкнення сигналів тривоги.

ЯКЩО ЗВУЧИТЬ СИГНАЛ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ, ІСНУЄ ЗАГРОЗА РАКЕТНОГО УДАРУ АБО АРТОБСТРІЛУ:

– Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу. 

– Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.

– Необхідно організувати пересування двома колонами у приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

– Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.

– Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник. 

– Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення повинні перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу. Після завершення перевірки ці особи повинні прямувати до найближчого укриття.

– Учні, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд. 

– У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. 

– Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті. 

– Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, аби вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами/групами. 

– Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з особливими освітніми потребами вчителі попередньо повинні провести з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з особливими освітніми потребами.

 

ЯКЩО ВАША ДИТИНА НАВЧАТИМЕТЬСЯ В ОНЛАЙН-РЕЖИМІ.

Це не означає, що не слід дотримуватися усіх заходів безпеки під час сигналу повітряної тривоги/загрози ракетного удару/артобстрілу:

– Якщо в дитини почалась паніка, то заспокойте її.

– За можливості допоможіть дитині завершити конференцію та виключити комп’ютер.

– Дитині слід взяти із собою рюкзачок безпекита перейти в безпечне місце, визначене правилами вашої сім’ї (захисна споруда цивільного захисту або правило 2 стін).

 

ЯКЩО ВАША ДИТИНА ВИЙШЛА НА ПРОГУЛЯНКУ.

Перед цим потрібно проінструктувати дитину аби вона:

– Не грала на вулиці під час повітряної тривоги.

– Йшла в укриття за дорослими, коли почує сигнал повітряної тривоги.

– Була уважною! Не чіпала незнайомі предмети на вулиці, нічого не брала в незнайомців та нікуди з ними не йшла.

 

Джерело: Центр громадського здоров’я, Київ

Перейти до вмісту